divendres, 6 de maig del 2011

Escalfant motors

A c@ts estem escalfant motors per posar a punt la nova temporada. Per aquesta edició, la quarta ja, hem pensat a introduir força canvis en les categories, i abans de dur-ho a la pràctica, cal que ho compartim amb vosaltres. La vostra opinió serà molt important, cal que ens digueu què hi sobra o què hi falta. Amb l'ajuda de tots farem uns premis molt més justos.

A continuació us presentem les categories que tenim pensades, amb les modificacions pertinents. Llegiu-les atentament. Es tracta de veure si hi ha algun tipus de blog que no sigui possible englobar en almenys una categoria. Si en trobem, ho tindrem en compte. Les 12 categories proposades per l'edició 2011 de c@ts són les següents:

c@t cultura: categoria nova, inclou part del temàtic i el de crítica literària. Premia els blogs dedicats a les múltiples expressions culturals.

c@t entreteniment: categoria nova, inclou part del temàtic i engloba els de cuina i esports. Premia els blogs dedicats a hobbys i aficions.

c@t visual: categoria nova, substitueix i amplia fotoblog. Premia blogs que s'expressen amb imatges, del tipus que siguin, de producció pròpia.

c@t opinió: categoria nova, inclou part del temàtic i el compromès. Premia blogs que parlen d'actualitat aportant una visió pròpia.

c@t reflexiu: categoria renovada, fusiona els clàssics premis reflexiu i sentiment. Premia blogs que reflexionen i fan pensar tant en temes transcendentals com quotidians.

c@t original: categoria renovada, amplia el seu àmbit amb part del temàtic. Premia blogs que destaquen per ser diferents dels altres.

Les categories c@t miscel·lània, c@t literari, c@t revelació, c@t divertit, c@t comunitari i c@t catalans al món romandrien sense canvis. Un cop comencem la fase de proposta, les categories tindran definicions més extenses i més acurades.

Esperem la vostra col·laboració per fer de c@ts uns premis de tots i per a tots. La vostra opinió compta. Recordeu que si no sabeu massa bé com funcionen els premis, teniu les normes escrites a l'enllaç de la barra lateral, i per qualsevol consulta us podeu dirigir a nosaltres a través de comentaris o a l'adreça del blog, i us atendrem tan aviat com puguem. Això comença aviat, gent!

19 comentaris:

Sara Maria ha dit...

I el de gastronomia?

McAbeu ha dit...

SARA MARIA: L'any passat es va dividir el C@t Temàtic en algunes categories concretes però ens vam trobar que al ser tan específiques van tenir poca participació respecte a les altres. Per això enguany hem intentat fer unes categories més àmplies que englobin més blogs i així donin més joc. En un primer moment, pensem que els blogs de cuina podrien quedar englobats en els C@t Entreteniment.

fanal blau ha dit...

Bona redefinició!
Escalfarem motors i bona feina!

Salvador Macip ha dit...

Bones propostes. I un canvi de nom de "miscel.lania" a "personal"? El concepte de Blog Personal, on l'autor parla una mica de tot és una mica més clar.

Assumpta ha dit...

Hola, Equip de C@ts! :-)

Primer saludar-vos i agrair-vos que de nou poseu en marxa tot aquest mecanisme que dóna tanta vida al que és el fet de bloguejar en català.

I, en segon lloc dir que:

En general em sembla bé molt bé, excepte que trobo a faltar el BLOG REVELACIÓ!!... Ostreeees, que jo tenia un parell de candidats boníssims per aquesta categoria!!

També tenia una candidata impressionant per a CUINA... i no sé si m'acaba de convèncer això de barrejar-ho amb ESPORTS... tot i que entenc perfectament el que expliqueu: L'any passat hi va haver pocs candidats en aquestes categories, per tant ho veig lògic... tot i que... si finalment decidiu separar CUINA doncs també m'agradaria molt.

Unir REFLEXIU amb SENTIMENT em sembla fantàstic.
El cat VISUAL també ho trobo una gran idea...
I el CULTURA, un gran encert!!

Assumpta ha dit...

Ehem... hehehe... acabo de veure que el REVELACIÓ continua... glubs. Sorry... i això que jo llegeixo bé, eh? :-DD

Sergi ha dit...

Salvador, potser el nom de 'miscel·lània' no és massa reeixit, però és un terme per englobar molts temes. 'Personal' no li podem posar perquè tots els blogs que premiem són de caràcter personal. El que volem dir amb aquesta categoria és que el blog en qüestió no destaca per res concret, sinó que toca moltes tecles amb igual importància, per exemple, fa relats, explica anècdotes, parla de temes d'actualitat i de vegades reflexiona. Aquesta és una possible combinació. És clar que podem trobar molts blogs així, variats, però probablement cadascun té una característica que el defineix més. Si li voleu canviar el nom a la categoria, feu propostes, a mi no se m'acudeix un altre nom per definir els requisits de la categoria, però jo tinc poca imaginació!

Assumpta, el revelació és una categoria que no pot faltar mai! A més, és de les millors perquè ningú no pot repetir! Vaja, potser algú sí, però no un mateix blog.
Com ja ha explicat en Mac, hi havia categories massa específiques. Una opció era tornar a votar quines temàtiques volíeu aquest any, però hem optat per reduir i reagrupar (semblem d'Iniciativa, tu!), per diversos motius. A mi la proposta em sembla molt atractiva. Hi ha dues categories temàtiques de diferent tipus, una que engloba tot el que seria cultura, en totes les expressions, i l'altra que és d'aficions i hobbys que la gent fa de manera no professional, sinó perquè li agrada tenir un blog que parla d'això. Aquí també entren els de manualitats, que n'hi ha de molt bons, encara que siguin botiguetes, ehem.
I sí, unir, finalment, reflexió i sentiment, trobo que és un encert, serà una categoria potent i molt renyida, n'estic segur! El reflexiu sol, malgrat que ho pugui semblar, no tenia tanta varietat de propostes, però sí que és cert que tothom el votava.

Assumpta ha dit...

Torno a ser jo ;-)

Ho tinc tot claríssim, i em sembla molt bé com ho heu distribuit excepte un dubte... els blogs de CUINA... no sé ben bé on encabir-los. Sí, pot ser un ENTRETENIMENT, certament, però també els veig a CULTURA...

Clar que més complicat era fa dos anys, quan el TEMÀTIC era tan ampli...

I si s'accepta que, segons el plantejament del blog de cuina en concret, pugui entrar tant al grup ENTRETENIMENT com al grup CULTURA?

En fi, són els meus dubtes de sempre, finalment jo ja sabeu que acceptaré el que decidiu, eh? si preferiu que tot cuina vagi a ENTRETENIMENT, doncs tal com digueu :-)

Sergi ha dit...

No sóc seguidor de blogs de cuina, però tots els que conec (la majoria gràcies a c@ts), són d'aficionats i amants de la cuina, i no de cuiners professionals de restaurants importants. A risc que algú s'ho prengui malament, crec que nosaltres hem comptat que cuina s'englobi en conjunt dins d'entreteniment, entenent que aquesta categoria premia aficions i activitats de les que en gaudim tant i ens les prenem tan seriosament que som capaços de fer-ne un blog específic. En cap moment pretenem menystenir la cuina, jo que amb prou feines sé fer un ou ferrat sé de sobres que pot ser més que un art, però creiem que el que entenem per cultura engloba unes altres activitats. La línia és fina, però espero que entre tots la sapiguem marcar bé. A més, si majoritàriament es creu que alguna temàtica s'ha de canviar de categoria, nosaltres naturalment ens hi mostrarem receptius, el que hem fet de moment és només proposar.

Assumpta ha dit...

Sí, ara ho veig i tens raó, XEXU, tal com ho expliques queda ben clar :-))

(No creguis, que a mi em fa molta por esquitxar-me amb l'oli cremant per fer un ou ferrat, eh? hehe)

Ara ja vaig posant totes les peces al seu lloc.

Elfreelang ha dit...

A mi ja m'està bé...

Gotham ha dit...

A mi em sembla molt bé la repartició. Jo tinc un blog d'esports, però la veritat és que ni han molt pocs com per fer-ne una categoria en solitari.

Bona feina

Roser Caño Valls ha dit...

Hola! Em semblen bé les noves categories que proposeu per a l'edició d'enguany. Jo he posat un enllaç al meu blog Antaviana, a la pàgina del Racó de l'Arlequí :)

Carme Rosanas ha dit...

Moltes gràcies, per la difusió, Arlequí! En un blog com el teu el veurà molta gent.

jomateixa ha dit...

Tot molt correcte, com sempre.
Estarem a l'espera...

L'hora del tàper ha dit...

Molt bona iniciativa i agrupació. M'agrada, i ja estic pensant en algunes propostes. Ànims que es gira feina!

zel ha dit...

Sou uns mega cracks, quina enveja de pencaires...

Joan ha dit...

Em sembla magnífic que es replategin les categories, no perquè fossin imperfectes, sinó perquè sempre s'ha d'aspirar a millorar.

Bona feina.

jomateixa ha dit...

crec que em quedo amb el logo Cats antic, potser és perquè hi estic més acostumada, però m'agrada.